Indhold i denne sektion:
15. januar 2016

Vidensrejse til Ontario med særligt spor for ungdomsuddannelserne

Ungdomsuddannelserne får eget spor på UCL’s vidensrejse til canadiske Ontario i Uge 40, 2016.

Interessen for skoleudviklingen i den canadiske delstat Ontario knytter sig traditionelt til grundskolen. Men udvikling af grundskolen sætter naturligvis spor hos eleverne på ungdomsuddannelserne.

Hvordan mærker ungdomsuddannelserne i Ontario effekterne af 13 års skoleudvikling i grundskolen? – Og hvilke nye muligheder giver det lærerne på ungdomsuddannelserne for at arbejde med eleverne?

Det er nogle af de ting, som har interesseret tidligere deltagere fra ungdomsuddannelserne i UCL’s vidensrejser til Ontario. Derfor har vi oprettet et særligt spor for ledere og undervisere fra ungdomsuddannelserne på vidensrejsen i uge 40, 2016.

På rejsen er der i forvejen både et undervisningsspor og et ledelsesspor.

Fleksibelt program for alle deltagere

  • Besøg i Ontarios Undervisningsministerium. Embedsfolk giver en overordnet indføring i de politiske strategier for skoleudvikling.
  • Skole- og studiebesøg.
  • Oplæg om professionelle læringsfællesskaber som det centrale i skolesystemets kapacitetsopbygning.
  • Dialogmøde med lærere og skoleledere.
  • Refleksionspas på dansk.

Ungdomsuddannelser

På sporet om ungdomsuddannelser sætter vi fokus på professionelle læringsfællesskaber og datadrevet læringsledelse i secondary schools.

Vi får mulighed for at høre om, hvilke tiltag man gør i Ontario for at få flere til at gennemføre en ungdomsuddannelse og tage en videregående uddannelse.

Vi besøger naturligvis lokale secondary schools, hvor vi taler med både ledere, undervisere og elever.

Formøde

Deltagerne samles inden afrejsen til formøde i Odense. Mødet tjener som fælles afsæt for det faglige indhold og skal samtidig afklare praktiske detaljer omkring turen.

Læs om UCL’s andre vidensrejser

Gå til tilmelding

Om denne side